Hello Guest

Sign In / Register

Welcome,{$name}!

/ Uitloggen
Nederland
EnglishDeutschItaliaFrançais한국의русскийSvenskaNederlandespañolPortuguêspolskiSuomiGaeilgeSlovenskáSlovenijaČeštinaMelayuMagyarországHrvatskaDanskromânescIndonesiaΕλλάδαБългарски езикGalegolietuviųMaoriRepublika e ShqipërisëالعربيةአማርኛAzərbaycanEesti VabariikEuskera‎БеларусьLëtzebuergeschAyitiAfrikaansBosnaíslenskaCambodiaမြန်မာМонголулсМакедонскиmalaɡasʲພາສາລາວKurdîსაქართველოIsiXhosaفارسیisiZuluPilipinoසිංහලTürk diliTiếng ViệtहिंदीТоҷикӣاردوภาษาไทยO'zbekKongeriketবাংলা ভাষারChicheŵaSamoaSesothoCрпскиKiswahiliУкраїнаनेपालीעִבְרִיתپښتوКыргыз тилиҚазақшаCatalàCorsaLatviešuHausaગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaमराठी
Huis > Nieuws > Huawei verminderde vorig jaar zijn lobby-uitgaven in de VS met 80%

Huawei verminderde vorig jaar zijn lobby-uitgaven in de VS met 80%

Volgens opengeheimen die door Nikkei Asia worden aangehaald, zijn de lobby-uitgaven van Chinese technologiebedrijven in de Verenigde Staten vorig jaar aanzienlijk gestegen als gevolg van recente geopolitieke veranderingen en de onzekerheid van de regulerende wind op de Amerikaanse markt.


TikTok's moederbedrijf ByteDance gaf vorig jaar $ 2,61 miljoen uit aan lobbyen in de Verenigde Staten, een vertienvoudiging ten opzichte van het voorgaande jaar. De voormalige Amerikaanse president Trump beval ooit het verbod op "Amerikaanse versie van Douyin". Als reactie daarop heeft ByteDance vorig jaar 47 lobbyisten ingehuurd om de besluitvorming van het Amerikaanse Congres te beïnvloeden, een stijging van 30 ten opzichte van 2019.

Bovendien heeft Alibaba Group US $ 3,16 miljoen uitgegeven, een stijging van ongeveer 20% ten opzichte van 2019. Tencent heeft vorig jaar pas officieel een lobbyprogramma gelanceerd in de Verenigde Staten en heeft ongeveer US $ 1,52 miljoen uitgegeven.

Tegelijkertijd zijn de lobbyfondsen van Huawei in de Verenigde Staten met ongeveer 80% verminderd.

De uitgaven van Facebook stegen in 2020 met 18% en bereikten 19,68 miljoen dollar, waarmee ze voor het eerst bovenaan de lobby-uitgavenlijst staan. De kampioen van het lobbyen in 2019 is Amazon. In 2020 zal het op de oorspronkelijke basis met 12% toenemen tot 18,72 miljoen dollar, de tweede alleen voor Facebook.

De vier grote Amerikaanse internetreuzen, waaronder Google's moederbedrijf Alphabet en Apple, gaven in totaal $ 53,9 miljoen uit, een lichte stijging ten opzichte van het voorgaande jaar.

Nu de antitrustonderzoeken van Amerikaanse congresleden naar technologiebedrijven strenger worden en internetreuzen steeds meer uitgeven aan lobbyen, lijkt de relatie tussen Amazon en het Witte Huis te zijn verbeterd nadat Biden aan de macht kwam. De overheid helpen bij het verstrekken van COVID-19-vaccindistributiediensten.