Huis > Nieuws > IC Insights: Automobiel Semiconductor Verkoop wordt verwacht dat ze dit jaar met 25% op jaarbasis kunnen stijgen

IC Insights: Automobiel Semiconductor Verkoop wordt verwacht dat ze dit jaar met 25% op jaarbasis kunnen stijgen

De automotive-halfgeleidermarkt is gestaag gegroeid sinds 1998, maar de verkoop van vorig jaar daalde de omzet in deze markt met 3%, en wordt verwacht dat de markt voor de auto-halfgeleider dit jaar met meer dan 25% zal stijgen.


IC Insights, een bekende semiconductoranalyse-organisatie, heeft de juni-editie van het MacLeans-rapport bijgewerkt. Volgens de belangrijkste semiconductorproducttypen en eindgebruik (computers, communicatie, consument, automobiel, industrieel en overheid / militair), voorspelt het de details van halfgeleiders tegen 2025. De groei van de submarkt.


De bovenstaande grafiek laat zien dat sinds 1998 alleen de segmenten voor automobiel- en communicatie-terminal gebruik zijn verhoogd hun marktaandeel. Gedreven door de explosieve groei van de wereldwijde vraag naar smartphones, is het aandeel van de communicatiemarkt bijna verdubbeld, van 18,5% in 1998 tot 35,0% in 2020.

Het marktaandeel van de automotive semiconductor steeg van 4,7% in 1998 tot 8,7% in 2019 en viel vervolgens terug tot 7,5% tijdens de epidemie vorig jaar. Historisch gezien heeft het aandeel van de auto's in de gehele halfgeleidermarkt echter nooit 9,0% overschreden en het aandeel van de communicatiemarkt in 2013 bereikt op 37,2%. In 2020 zal de halfgeleidermarkt in het communicatieveld 4,7 keer zijn dat van automotive-halfgeleiders.

In veel gevallen zijn automotive-halfgeleiders verantwoordelijk voor slechts een klein deel van de totale verkoop van halfgeleiderleveranciers (TSMC, 's werelds grootste gieterij en automobieltoepassingen hebben nooit meer dan 5% van de verkopen.) De productie van automotive-halfgeleiders doet het meestal Nog geen geavanceerde technologie- -many-niet-geheugen Automotive-halfgeleiders blijven worden vervaardigd op 8-inch wafels - maar automobielchips vereisen rigoureuze tests om hun betrouwbaarheid te waarborgen en vereisen chipfabrikanten om zich vast te leggen aan de leveringseisen voor de lange termijn van klanten. Het is ook de moeite waard om op te merken dat automakers de neiging hebben om heel moeilijk te zijn in onderhandelingen en een sterke positie hebben, terwijl de winst van de Auto Chip Maker aan de andere kant nogal mager is.

Ondanks het huidige tekort aan auto-chips, is de gemiddelde verkoopprijs van vele automotive-halfgeleiderproducten redelijk stabiel gebleven. Vorig jaar was bijvoorbeeld de gemiddelde verkoopprijs van auto-specifieke halfgeleiders US $ 0,96 (15% lager dan de totale verkoopprijs van de special-Purpose Semiconductor-markt vorig jaar), terwijl het slechts US $ 0,95 was in het eerste kwartaal van 2021 . De gemiddelde verkoopprijs van auto-specifieke halfgeleiders in het eerste kwartaal van 2021 is lager dan in 2020.

Veel recente raadplegende krantenkoppen in de halfgeleiderindustrie hebben zich gericht op het tekort aan autoschips. Gezien de relatief kleine schaal, wordt echter niet verwacht dat de sterke groei van de Semiconductor-markt voor auto-segment de groei van de gehele halfgeleidermarkt dit jaar aanzienlijk zou verhogen. In feite groeide de automotive-halfgeleidermarkt met 23% in het eerste kwartaal van dit jaar, hetzelfde als de groeipercentage van de wereldwijde halfgeleidermarkt.