Als het gaat om de Galaxy -line -up van Samsung, is het bedrijf vooral bekend om zijn vlaggenschipmodellen.De concurrentie is het afgelopen jaar echter fel geworden.Dit jaar kon de productopstelling van Samsung geen sterke indruk maken, waarbij gebruikers teleurgesteld zijn door het gebrek aan innovatie in de Galaxy Z FOAD6- en Z FLIP6 -modellen die in juli werden uitgebracht.
Samsung heeft zijn tekortkomingen erkend, zelfs een verontschuldiging uitgegeven en is begonnen met het werken aan nieuwe producten om deze misstappen goed te maken.Het lijkt erop dat de rebranding -inspanningen van Samsung hier niet zullen stoppen.Rapporten geven aan dat Samsung overweegt om het Galaxy-merk in zijn topklasse smartphone-line-up te verlaten en ook de S- en Z-serie kan afwijzen.
Het doel achter de brandingverschuiving van Samsung is om een meer premium imago te maken voor zijn topapparaten, waardoor ze gunstiger worden gepositioneerd tegen de vlaggenschipmodellen van Apple en Google.Het is niet alleen dat Samsung meer investeert om de perceptie van zijn high-end producten te verhogen-dit lijkt een bredere trend in de industrie, gericht op het bouwen van een sterk merkimago dat resoneert met gebruikers, vooral voor premium modellen.
Het rapport merkt op dat discussies binnen Samsung over het nemen van een nieuwe richting een jaar lang aan de gang zijn.Het wereldwijde marketinghoofd van Samsung, Lee Young-Hee, zei op CES 2024, "met zoveel productlijnen onder Galaxy, begrijp ik de verwachting van een nieuwe naam om een keerpunt in innovatie te markeren."
Gezien de reeks apparaten onder het Galaxy-merk, kan deze stap essentieel zijn voor het hoogwaardige aanbod van Samsung om echt op te vallen.Hoewel er veel factoren zijn om te wegen voordat deze verschuiving wordt gemaakt, kan het een game-wisselaar voor het bedrijf zijn.