Hello Guest

Sign In / Register

Welcome,{$name}!

/ Uitloggen
Nederland
EnglishDeutschItaliaFrançais한국의русскийSvenskaNederlandespañolPortuguêspolskiSuomiGaeilgeSlovenskáSlovenijaČeštinaMelayuMagyarországHrvatskaDanskromânescIndonesiaΕλλάδαБългарски езикGalegolietuviųMaoriRepublika e ShqipërisëالعربيةአማርኛAzərbaycanEesti VabariikEuskera‎БеларусьLëtzebuergeschAyitiAfrikaansBosnaíslenskaCambodiaမြန်မာМонголулсМакедонскиmalaɡasʲພາສາລາວKurdîსაქართველოIsiXhosaفارسیisiZuluPilipinoසිංහලTürk diliTiếng ViệtहिंदीТоҷикӣاردوภาษาไทยO'zbekKongeriketবাংলা ভাষারChicheŵaSamoaSesothoCрпскиKiswahiliУкраїнаनेपालीעִבְרִיתپښتوКыргыз тилиҚазақшаCatalàCorsaLatviešuHausaગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaमराठी
Huis > Nieuws > Waar won Tesla een rit met een marktwaarde van bijna 100 miljard dollar?

Waar won Tesla een rit met een marktwaarde van bijna 100 miljard dollar?

De officiële WeChat van Tesla kondigde op 16 januari aan dat meer dan 600.000 Tesla-voertuigen zijn uitgerust met volledig autonome rijchips. Deze zogenaamde "super hersenen" chip kan 144 biljoen berekeningen per seconde uitvoeren en kan tegelijkertijd 2300 frames per seconde verwerken.

Slechts een paar dagen geleden werd Tesla Tesla's eerste binnenlandse Model 3 in grote hoeveelheden geleverd, de prijs daalde tot onder de 300.000 yuan en het Model Y-project werd officieel aangekondigd.

Achter dit alles neemt Tesla de drie generaties van productpositionering op zijn beurt weg, gebruikt elektrische penetratie, intelligente concurrentie om te differentiëren, sterk verticaal geïntegreerde integratie, en breidt geleidelijk het gebruikersbestand uit met behoud van milieubescherming, technologie en hoge- einde Het merkimago maakt de weg vrij voor de stapsgewijze commerciële weg van Tesla.

Intelligentie leidt de mode van de elektrische voertuigindustrie

Tesla werd in 2003 mede opgericht door Martin Eberhard en Marc Tarpenning, en Elon Musk trad in 2004 toe tot het bedrijf als voorzitter.

In 2008 werden Roadster, het eerste elektrische autoproduct van Tesla, en 's werelds eerste in massa geproduceerde elektrische sportwagen uitgebracht.

In 2015 werd het softwaresysteem van Tesla gelanceerd in V7. Het was de eerste keer dat Autopilot werd toegevoegd, een rijhulpsysteem. Het heeft drie rijassistentie-functies: automatisch rijstrook bijhouden, automatisch wisselen van rijstrook en automatisch parkeren.

In 2016 nam Tesla SolarCity over, een Amerikaanse leverancier van systemen voor het opwekken van zonne-energie, en begon energieopslagprojecten te ontwikkelen. Het heeft dezelfde batterijarchitectuur en hetzelfde beheersysteem aangenomen als elektrische voertuigen om een ​​systeem voor energieopslag te vormen, inclusief Powerpack-, Powerwall- en Megapack-projecten.

In juli 2018 tekende Tesla's Shanghai Super Factory officieel een contract en startte de bouw in januari 2019. Het werd voltooid en in productie genomen eind 2019.

Op 4 januari 2020 kondigde het binnenlandse Model 3 de eerste aankondiging van prijsverlaging aan. De standaard basisversie werd verlaagd van de oorspronkelijke prijs van 355.800 yuan tot 323.800 yuan, en nadat de subsidie ​​299.000 yuan bedroeg, was de prijsverlaging 9%.

Terugkijkend op de belangrijkste knooppunten die Tesla helemaal heeft bereikt, van focussen op onderzoek en ontwikkeling van elektrische voertuigen tot een intelligente weg worden, van het opzetten van een zelfwerkende laadpaalstrategie tot het betreden van 's werelds grootste markt voor elektrische voertuigen, China, en het nemen van gelokaliseerde kostenbesparingen gericht Strategie om de middenmarkt voor personenauto's te benutten. Elke stap is om de pijnpunten van elektrische voertuigen nauwkeurig op te lossen en daarmee de benchmark voor elektrische voertuigbedrijven te bepalen en de ontwikkelingsrichting van de industrie te leiden.

Intelligente + laadpaal werpt een slotgracht

Tegenwoordig is de marktwaarde van Tesla de $ 90 miljard helemaal overschreden, wat de som van de marktwaarde van GM en Ford, de twee traditionele Amerikaanse autogiganten, overschrijdt. Wat nog waardevoller is, is dat door jarenlange opeenhoping van dun haar twee diepe grachten zijn gegoten.



De eerste is volwassen intelligente rijtechnologie. Momenteel heeft Tesla meerdere autonome rijfuncties vrijgegeven. De stuurautomaatfunctie is geschikt voor snelwegrijden. Voertuigen kunnen automatisch helpen bij het navigeren en rijden op snelwegen en kunnen ook helpen bij het veranderen van rijstrook op snelwegen. Met de SmartSummon-oproepfunctie kan het voertuig met lage snelheid op de parkeerplaats naar een aangewezen locatie rijden.

Onder hen is het Autopilot-systeem van Tesla eerst gepopulariseerde hardware, uitgerust met sensoren boven L2-niveau, chipalgoritmen en reserveonderdelen, en vervolgens op afstand SIM-kaartgegevens en -applicaties beheren en upgraden via OTA met behulp van mobiele communicatie-luchtinterfaces om software te ontgrendelen. Realiseer specifieke functies zoals automatische rijstrookwisseling en adaptieve cruise.

Volgens het "Car Safety Report" voor het vierde kwartaal van 2019 uitgegeven door Tesla, hadden Tesla elektrische voertuigen met geactiveerd Autopilot-systeem een ​​ongeval van gemiddeld 3,07 miljoen mijl (ongeveer 4,94 miljoen kilometer). Het stuurautomaatsysteem is niet geactiveerd, maar het voertuig is actief gebruikt. Een ongeval gebeurt om de 2,1 miljoen mijl (ongeveer 338 kilometer) van voertuigen met veiligheidsfuncties. Voor auto's die niet beschikken over het Autopilot-systeem en geen gebruik maken van de actieve veiligheidsfuncties van het voertuig, komen ze elke 1,64 miljoen mijl (ongeveer 264 kilometer) voor. Een ongeluk. Over het algemeen zijn deze cijfers veel beter dan die welke zijn geregistreerd door de National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA). Volgens gegevens van de NHTSA vindt er elke 479.000 mijl (ongeveer 770.000 kilometer) een auto-ongeluk plaats in de Verenigde Staten.

Volgens berichten in de buitenlandse media is rijden met het Autopilot-systeem nog steeds meer dan 6 keer veiliger dan het gemiddelde, terwijl rijden zonder het Autopilot-systeem en zonder gebruik te maken van de actieve veiligheidsfuncties van het voertuig nog steeds 3 tot 4 keer veiliger is dan het gemiddelde.



De tweede is de zelfbediende laadstapelstrategie en 's werelds toonaangevende laadsnelheid. Tesla heeft momenteel meer dan 12.000 superchargingpalen in Noord-Amerika, Europa en Azië. En het Chinese Tesla-laadnetwerk heeft meer dan 90% van het bevolkingsgebied bestreken en het aantal is groter dan 2.300. In 2020 is Tesla van plan 4.000 laadpalen toe te voegen.

Tegelijkertijd vernieuwde Tesla's nieuwste V3-superlaadstapel het laadvermogen. Het maximale piekvermogen van de V2-superlaadstapel is 145 W, terwijl het piekvermogen van de V3-superlaadstapel 250 W kan bereiken. Het rendement is super hoog. 120 kilometer, kan "uithoudingsangst" volledig genezen.