Hello Guest

Sign In / Register

Welcome,{$name}!

/ Uitloggen
Nederland
EnglishDeutschItaliaFrançais한국의русскийSvenskaNederlandespañolPortuguêspolskiSuomiGaeilgeSlovenskáSlovenijaČeštinaMelayuMagyarországHrvatskaDanskromânescIndonesiaΕλλάδαБългарски езикGalegolietuviųMaoriRepublika e ShqipërisëالعربيةአማርኛAzərbaycanEesti VabariikEuskera‎БеларусьLëtzebuergeschAyitiAfrikaansBosnaíslenskaCambodiaမြန်မာМонголулсМакедонскиmalaɡasʲພາສາລາວKurdîსაქართველოIsiXhosaفارسیisiZuluPilipinoසිංහලTürk diliTiếng ViệtहिंदीТоҷикӣاردوภาษาไทยO'zbekKongeriketবাংলা ভাষারChicheŵaSamoaSesothoCрпскиKiswahiliУкраїнаनेपालीעִבְרִיתپښتوКыргыз тилиҚазақшаCatalàCorsaLatviešuHausaગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaमराठी
Huis > Nieuws > Samsung begint met de productie in China. Is de strategie goed of fout?

Samsung begint met de productie in China. Is de strategie goed of fout?

Volgens Reuters zei iemand die bekend is met de zaak dat Samsung van plan is volgend jaar een vijfde van zijn mobiele telefoonproductie uit te besteden aan China. Dit zal de productiekosten verlagen en effectiever concurreren met Chinese smartphonefabrikanten in opkomende markten, maar tegelijkertijd is het een risicovolle strategie.

Samsung Electronics heeft zijn laatste smartphonefabriek in China in oktober gesloten. Volgens bronnen in de industrie zal Samsung Electronics de productie van meer dan 60 miljoen Galaxy M- en Galaxy A-serie smartphones volgend jaar uitbesteden aan China ODM, wat zal zorgen voor een jaarlijkse verzending van 300 miljoen smartphones van het bedrijf is 20%.

Het is wel verstaan ​​dat Samsung Electronics in september vorig jaar een ODM-contract met Wingtech heeft ondertekend en in juli een ODM-contract met Huaqin heeft ondertekend. Wentai en Huaqin zijn de grootste fabrikanten van ODM-handsets in China. Klanten van Wentai zijn onder meer Huawei, Xiaomi en Lenovo.

Degenen die het niet eens zijn met de strategie van Samsung, zeggen dat deze stap ertoe kan leiden dat Samsung zijn productie-expertise verliest en dat er problemen zullen zijn met de kwaliteitscontrole. Het kan concurrenten zelfs toelaten om de hoeveelheid productie te overwegen, waardoor concurrenten verder worden gereduceerd. Productie kosten.

Vanwege de lage winstmarges van low-end en mid-range smartphones, zeiden mensen die bekend zijn met Samsung dat ze geen andere keuze hebben dan Chinese ODM's te gebruiken om de kosten bij concurrenten te verlagen. "Dit is echt geen goede strategie, maar het is een strategie zonder keuze."

Volgens onderzoeksbureau Counterpoint kan ODM alle benodigde componenten voor een smartphone kopen van $ 100 tot $ 250, en de prijs is 10% tot 15% goedkoper dan bij een fabriek.

Volgens bronnen uit de toeleveringsketen kan de aankoopprijs van Wingtech voor bepaalde onderdelen 30% lager zijn dan de aankoop van Samsung in Vietnam.

Volgens bronnen omvat het outsourcingplan van Samsung de low-end Galaxy A-serie en zal Wingtech deelnemen aan ontwerp en productie. De A6S is een van de modellen die worden uitbesteed.

Hoewel Samsung graag haar positie als wereldleider op de smartphonemarkt wil behouden, zeggen sommige analisten dat de winstgevendheid van low-end en mid-range telefoons zeldzaam is voor alle smartphonefabrikanten en Samsung het risico niet waard is.

CW Chung, hoofd van onderzoek bij Nomura in Zuid-Korea, zei dat als Samsung meer massaproductie voor ODM levert, dit de aannemerskosten verder kan verlagen en hun ervaring kan verbeteren.

Contrapuntanalist Tom Kang zei: "Als ODM-bedrijven concurrerender worden, zullen concurrenten competitiever worden." Hij voegde eraan toe dat zodra het bedrijf zijn productie-expertise verloor door low-end telefoons uit te besteden. Het is moeilijk om eigen technologie terug te krijgen.

Een manager bij een Koreaanse leverancier van onderdelen zei: "We weten dat outsourcing naar ODM in China een strategische zakelijke beslissing is, maar dat betekent niet dat we het allemaal eens zijn."

Een insider van Samsung die vroeg om niet te worden genoemd, zei: "Het is van vitaal belang om kosten te besparen om het concurrentievermogen met Huawei en andere Chinese fabrikanten van handsets te behouden."

Jin Yongshi, voormalig directeur bij Samsung Electronics en professor aan de Sungkyunkwan University in Zuid-Korea, zei: “De markt voor smartphones heeft oorlog met zich meegebracht. Dit is een overlevingsspel. '